90 83 19 60 erlboe@gmail.com

Coachens rolle

Helt klart, så betaler de fleste klientene sin coach for å være en sparringspartner – en som virkelig lytter til dem og som gir de ærlige tilbakemeldinger. Klienter, som kunne velge så mange alternativ som de ville, karakteriserte rollen til sin coach som:

  • Sparringspartner 84.8%
  • Motivator 78.1%
  • Venn 56.7%
  • Mentor 50.5%
  • Forretningskonsulent 46.7%
  • Lærer 41.0%
  • Oppgave oppfølger 30.5%
  • Åndelig guide 29.5%
  • Annet 13.3%

Coaching temaer

Flest klienter bruker sin coach til å arbeide med tidsstyring, så vel som karriererådgivning og forretningsrådgivning. I en mindre, men likevel signifikant grad, så brukes coaching til å arbeide med relasjonelle forhold, familie, velvære og åndelighet. Klienter, som kunne velge så mange alternativ som de ville, rapporterte at de arbeidet med sin coach på følgende temaer:

  • Tidskontroll/tidsstyring 80.5%
  • Karriere 74.3%
  • Business 73.8%
  • Relasjoner/familieforhold 58.6%
  • Fysisk aktivtet, helse og velvære 51.9%
  • Åndelighet, tro og livssyn 51%
  • Personlig utvikling 45.2%
  • Målsettinger 39.5%
  • Økonomi 38.1%
  • Kreativitet 11%
  • Annet 1.4%

Resultater av å arbeide med en coach

De vanligste verdiene klienter har oppnådd med coaching er økt selvbevissthet og økt selvtillit, bedre balanse i livet, smartere målsettinger og lavere stressnivå. Klienter rapporterer å oppleve følgende utbytte av sitt arbeide med en coach:

  • Selvbevissthet 67.6%
  • Bedre til å sette seg mål 62.4%
  • Mer balansert liv 60.5%
  • Lavere stressnivå 57.1%
  • Oppdage nye sider ved en selv 52.9%
  • Selvtillit 52.4%
  • Økt livskvalitet 43.3%
  • Økte kommunikasjonsferdigheter 39.5%
  • Prosjektfullførelse 35.7%
  • Helse og treningsforbedringer 33.8%
  • Forbedret relasjon til sjef og/eller kollegaer 33.3%
  • Forbedret familierelasjoner 33.3%
  • Økt energi 31.9%
  • Mer moro 31.9%
  • Høyere lønn/inntjening 25.7%
  • Stoppet uvaner 25.7%
  • Endring i karriere 24.3%
  • Mer fritid 22.9%
  • Økt lønnsomhet i bedrift 17.1%
  • Annet 15.3%
  • Startet ny bedrift 12.9%
  • Engasjement ansatte 11%
  • Snu operasjon bedrift 9%
  • Nytt bosted 5.7%

Verdien av å investere i en coach

Et overveldende flertall av coachklientene sa at deres investering i en coach var vel verdt pengene.

%

meget verdifull

%

verdifull

%

ikke verdifull